Jak powstaje zdjęcie reklamowe ?

Wykonanie serii zdjęć produktowych i reklamowych elektronarzędzi, było jednym z zamówień jakie dostałem podczas pracy jako fotograf. Zdjęcia jakie wykonałem trafiły docelowo do katalogów reklamowo- informacyjnych. W poniższym artykule opisuje przykład powstawania jednego z tych zdjęć, czyli aranżowanego zdjęcia reklamowego.

Na fotografii reklamowej, należało zaprezentować zestaw akcesoriów do szlifierki w atrakcyjny wizualnie sposób. W tym celu do zdjęcia przygotowałem jako blat – deskę pochodzącą ze starej szafki, a jako tła posłużyła mi drewniana paleta. Na blacie ustawiłem pudełko z akcesoriami oraz kompozycje z kilku charakterystycznych końcówek do szlifowania, pochodzącymi z fotografowanego zestawu. Do oświetlenia produktu użyłem trzech błyskowych lamp studyjnych.

schemat oświetlenia

schemat oświetlenia

Pierwszą lampę 600Ws z dużym oktagonalnym softboxem 140 cm ustawiłem po prawej stronie skierowaną na produkt. Lampa ta dawała światło kluczowe. Drugą lampę również o mocy 600Ws z mniejszym 100 cm prostokątnym softboxem ustawiłem po lewej stronie, lekko w kontrze skierowaną na fotografowany obiekt. Trzecią lampę 300Ws z czaszą ustawiłem po prawej stronie daleko za obiektem, aby dawała całkowicie kontrowe oświetlenie, które pokaże obrys pudełka i da ciekawy odblask na blacie oraz poświatę.
Następnie wykonywałem zdjęcia próbne w celu ustawienia mocy i proporcji świateł w trakcie tej próby okazało się że należy ustawić ekran ograniczający ilość światła padającego na tło czyli paletę. Po ustawieniu ekranu proporcje świateł wyglądały tak jak na zdjęciach poniżej.

ustawienia świateł

Ustawienie proporcji świateł

W takim schemacie ustawienia świateł na tło czyli paletę padała minimalna ilość światła oraz pozostała ona w granicach nieostrości co było celowym zabiegem. Ponieważ zdjęcie było wykonywane przy użyciu obiektywu Canon EF100mm f/2.8 Macro USM przy przysłonie f/4 co dało dość wąski zakres ostrości, który ograniczał się do płaszczyzny o głębokości 3-4 cm, spowodowało to, że końcówki szlifierki położone na blacie były już minimalnie nieostre. Wykonałem więc dodatkowe zdjęcie z ostrością ustawioną na końcówki, które na etapie obróbki zostały połączone w jedną całość. Podczas obróbki graficznej zostały też usunięte drobne niedoskonałości powierzchni produktu oraz kurz i rysy, została także dopasowana kolorystyka, kontrast itp.

Czy zdjęcie produktu jest potrzebne ?

 

Celem fotografii reklamowej jest pokazywanie zalet produktu, emocji związanych z jego posiadaniem czy używaniem go. Postarałem się, aby na przedstawionym zdjęciu klimat przywodził na myśl skojarzenia z małym warsztatem urządzonym w garażu czy piwnicy, takim jaki ma majsterkowicz amator, gdyż właśnie do takiego klienta została skierowana ta grupa produktów.

detale na zdjęcia produktowym

Gotowe zdjęcie po obróbce oraz zbliżenie na detale

gotowe zdjęcie produktu

Gotowe zdjęcie umieszczone w katalogu reklamowym

Jak powstaje zdjęcie reklamowe ?
5 (100%) 2 głos(ów)

Brak możliwości komentowania